Główna ulica handlowa miasta i jego deptak - tak mówi się o ulicy Sienkiewicza w Jaworznie. Prawda jest taka, że trzeba coś zrobić, by te słowa nie były na wyrost.
Gliwice przymierzają się do przebudowy ul. Zwycięstwa. Zawężona mają być też ulice Dworcowa i Wrocławska, mniej samochodów będzie też na starówce. Rozmawiamy o tym z mieszkańcami i ekspertami.
Kameralizacja ulic, uspokajanie ruchu, a w przyszłości może strefa, do której nie wjadą najstarsze i najbardziej trujące powietrze samochody. Takie zmiany chcą wprowadzić władze Gliwic.
Władze Gliwic przymierzają się do zamknięcie dla ruchu kolejnych uliczek starówki, zmiany szykują się też na paru innych ulicach. O tym, czego oczekują mieszkańcy i co radzą eksperci będziemy rozmawiać 8 czerwca podczas kolejnego spotkania z cyklu...
Mieszkańcy ul. Krasińskiego w Katowicach, nasi najbliżsi sąsiedzi, na pewno nie będą mieli gorszego dojazdu do swoich domów. Nie pogorszy się też komfort parkowania. Zyskają za to dobrze zaprojektowaną przestrzeń publiczną - mówi o planie zamknięcia...
Politechnika Śląska chciałaby zamienić część ul. Krasińskiego w przestrzeń dla pieszych. Niektórzy mieszkańcy wolą jednak, by nadal jeździły tędy samochody i nie chcą żadnych zmian. Boją się, że będzie to druga Mariacka. Władze Katowic i uczelnia...
Nawet 80 proc. przestrzeni publicznych miast zajmują ulice. Dlatego powinny być dobrze zaprojektowane i służyć wszystkim mieszkańcom.
Jak odmienić ulicę Krasińskiego, by była przyjazna dla ludzi, a nie dla samochodów. Jak dużą jej część zamknąć dla ruchu? I jak urządzić wolną od pojazdów przestrzeń?
Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu Miasta Idei. Razem z mieszkańcami zastanowimy się, jak urządzić deptak na ul. Krasińskiego w Katowicach.
Głównym problemem są reklamy na płotach oraz rozmaite nośniki niezwiązane na stałe z gruntem. Nie dość, że są brzydkie to jeszcze niebezpieczne - mówi o chaosie reklamowym Mateusz Handel, zastępca burmistrza Mikołowa.
Po co nam w mieście samochód? Większość z nas ma do pracy albo do szkoły bardzo blisko. To często odległość, którą da się pokonać pieszo lub rowerem.
Dlaczego ład krajobrazowy jest ważny? Czy miasta powinny walczyć o to, jak się prezentują i po co są uchwały reklamowe? O tym rozmawialiśmy podczas spotkania z cyklu Miasta Idei w Mikołowie.
Cztery firmy chcą sprzedać Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii nowe automaty biletowe. Najtańsza oferta pochodzi z czeskiej firmy.
Czy nasze miasta mogą być ładne? Co zrobić, by reklamy przestały je szpecić? Dziś rozmawiamy o tym w Mikołowie. Miasto wprowadza w życie uchwałę krajobrazową.
Po Mikołowie jeździ wyposażony w kamery pojazd. Zrobi zdjęcia i zidentyfikuje wszystkie reklamy w mieście. Wszystko po to, by opanować chaos w jego przestrzeni.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.