Śląsk i Zagłębie zawsze były ambitne i nowoczesne. W wielu dziedzinach byliśmy po prostu pierwsi. Tu zainstalowano pierwszą maszynę parową. Tu dokonano pierwszego udanego przeszczepu serca. Dzisiaj mamy pierwszą w Polsce metropolię, która 1 lipca...
Chcemy odmienić krajobraz ulicy Sienkiewicza w Jaworznie. Widzimy w tym sporą szansę dla dokończenia przebudowy ścisłego centrum miasta i wykorzystania tego potencjału, który może jeszcze wygenerować śródmieście - mówi Łukasz Kolarczyk,...
Ulica Sienkiewicza w Jaworznie ma urok, jest świetnie położona i zna ją każdy. Niestety, są tu też walące się budynki, pustostany, a po południu mało kto tu zagląda. Jak to zmienić?
Główna ulica handlowa miasta i jego deptak - tak mówi się o ulicy Sienkiewicza w Jaworznie. Prawda jest taka, że trzeba coś zrobić, by te słowa nie były na wyrost.
Większość z nas ma samochód i lubi z niego korzystać. Nauczyliśmy się, że autem można dojechać wszędzie, niemal pod drzwi pracy, uczelni czy sklepu. Efekt dla przestrzeni miejskiej nie jest najlepszy.
Bez handlu nie ma miasta. A co, jeśli ten handel pogarsza jego wizerunek? Albo wygasa i staje się coraz mniej atrakcyjny? I co, jeśli handlowa ulica daje pracę i zysk, ale wygląda fatalnie?
Mieszkańcy Gliwic chcą uspokojenia ruchu w centrum. Mają też pomysły, jak powinny wyglądać najważniejsze ulice po przebudowie. Rozmawialiśmy o tym podczas ostatnich Miast Idei
Gliwice przymierzają się do przebudowy ul. Zwycięstwa. Zawężona mają być też ulice Dworcowa i Wrocławska, mniej samochodów będzie też na starówce. Rozmawiamy o tym z mieszkańcami i ekspertami.
Kameralizacja ulic, uspokajanie ruchu, a w przyszłości może strefa, do której nie wjadą najstarsze i najbardziej trujące powietrze samochody. Takie zmiany chcą wprowadzić władze Gliwic.
Władze Gliwic przymierzają się do zamknięcie dla ruchu kolejnych uliczek starówki, zmiany szykują się też na paru innych ulicach. O tym, czego oczekują mieszkańcy i co radzą eksperci będziemy rozmawiać 8 czerwca podczas kolejnego spotkania z cyklu...
Mieszkańcy ul. Krasińskiego w Katowicach, nasi najbliżsi sąsiedzi, na pewno nie będą mieli gorszego dojazdu do swoich domów. Nie pogorszy się też komfort parkowania. Zyskają za to dobrze zaprojektowaną przestrzeń publiczną - mówi o planie zamknięcia...
Politechnika Śląska chciałaby zamienić część ul. Krasińskiego w przestrzeń dla pieszych. Niektórzy mieszkańcy wolą jednak, by nadal jeździły tędy samochody i nie chcą żadnych zmian. Boją się, że będzie to druga Mariacka. Władze Katowic i uczelnia...
Nawet 80 proc. przestrzeni publicznych miast zajmują ulice. Dlatego powinny być dobrze zaprojektowane i służyć wszystkim mieszkańcom.
Jak odmienić ulicę Krasińskiego, by była przyjazna dla ludzi, a nie dla samochodów. Jak dużą jej część zamknąć dla ruchu? I jak urządzić wolną od pojazdów przestrzeń?
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.