Budowa centrum przesiadkowego w Ligocie z początkiem roku wkroczyła w II etap inwestycji. Pierwsze takie rozwiązanie w Katowicach jest na półmetku. Gotowe są dwa ronda z pierścieniami i asfaltowa droga pomiędzy nimi oraz trwają pracę nad drogą dojazdową do węzła przesiadkowego i parkingów. Dodatkowo przebudowano już sieci kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, przebudowa sieci elektroenergetycznej oraz teletechnicznej.
Do tej pory więc firma Skanska wykonała więc prace po południowej stronie ul. Panewnickiej w obrębie dworca PKP. Powstały również fundamenty wiaty przystankowej oraz rowerowej, a już wkrótce staną ich ściany.
Pierwsze centrum przesiadkowe w Katowicach składać się będzie z parkingu ze 110 miejscami postojowymi. Będzie także także strefa obsługi podróżnych z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania podróżnych. Wykonawca węzła zadba również o zieleń i małą architekturę. Wszystko ma być gotowe w połowie 2018 roku.
Wszystkie komentarze
Bezmózgowie totalne i oczywiście z iście polskiem rozmachem ! (czyt finansowym).
Nigdzie w cywilizowanym świecie nie buduje się "miejsca przesiadkowego" na 110 miejsc ...
nieważne, wybory idą i jest szansa coś otworzyć, wstęgę przeciąć, może mały apelik smoleński przy okazji (doktorek ma wprawę)
Koleje Śląskie jeżdżą całkiem całkiem, w godzinach szczytu z Ligoty do centrum jedzie 4-5 pociągów na godzinę, więc super - do tego czas przejazdu bezkonkurencyjny: 7 minut. Mam w rodzinie dwa samochody, ale do centrum najczęściej jednak jeżdżę pociągiem. Polecam!
Efekt końcowy, pomimo pewnych minusów będzie prawdopodobnie z czasem doceniony.
Jest jednak kilka minusów, którym może można jeszcze zaradzić:
1. Skwer po północnej stronie centrum przesiadkowego nadal jest nieoświetlony i zaniedbany i już teraz widać codziennie towarzystwo z piwkiem, które przy placu zabaw dla dzieci naprzeciwko przystanku autobusowego spędza czas komentując budowę;
2. Dużo pisze się o drogach rowerowych z dzielnic obrzeżnych do centrum Katowic, a tutaj brakuje kontynuacji ścieżki rowerowej w kierunku ul. Kolejowej (przyszłe centrum handlowe + kino, kręgle itp.) oraz ul. Kłodnickiej (Trzy Stawy).
3. Nie tak dawno remontowano dworzec PKP w Ligocie, był plan przedłużenia przejścia podziemnego w kierunku ul. Kolejowej, gdzie mógłby powstać parking jak w Tychach, dojeżdżać tramwaj. Szkoda straconej szansy.
Logistyczno-transportowy wymiar prowadzonych prac i tak będzie można ocenić dopiero po otwarciu nowego centrum sklepowego, nowej siatki komunikacji autobusowej i kolejowej.
Oby na plus:)