Więcej
    Komentarze
    Do dzis jednym z moich ulubionych zdjec jest to , na ktorym "Graf Zeppelin" przelatuje nad moim rodzinnym Zabrzem. Wisi owa fota u mnie na scianie ! Cos cudownego ; na gorze sterowiec a w dole kominy fabryk... BTW : Prawie nikt nie wie ze obecna , glowna hala produkcyjna zabrzanskiego POWEN-u , byla pierwotnie uzytkowana w Berlinie , i sluzyla do...montazu zeppelinow ( gdyz tak wowczas zbiorczo okreslano wszystkie sterowce ). Dopiero w 1943 roku przeniesiono ja z uwagi na alianckie naloty na Slask. Najslynniejszym zas i najwiekszym z Zeppelinow byl..."Hindenburg". Jakiz ten swiat jest maly ! :)
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Piękne!
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    jak to niemiecka opcja w polskich Gliwicach? Przecież to nie do pomyślenia. To jakaś pomyłka. To polski sterowiec przyleciał do polskich Gliwic a witały go setki tysięcy członków PiS. Polska od morza do morza zawsze była potęgą w powietrzu a nasza myśl techniczna dominowała na świecie od zawsze. Sterowcem podróżował gliwicki książe piastowski Skaczymir i swoim gospodarskim okiem doglądał piastowską ziemie gliwcką. Już za parę lat dzieci będą uczyły się w szkołach,że Gliwice to rdzennie piastowskie polskie miasto zawsze rządzone przez PiS od narodzin Chrystusa po dzisiejsze czasy. No i za nazywanie obozów w Zgodzie Świętochłowice i Łambinowicach"polskimi" pójdzie się do więzienia.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Graf Zeppelin był tego dnia prawie takim sławnym Polakiem jak Mikołaj Kopernik
    @homo-homini-lupus jak powiesz Polakom ,że w domu Kopernika mówiło się po niemiecku to cię zlinczują. Chopin ? podobnie Pół krwi Polak.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Zdjęcie nr 12. Graf Zeppelina nad molem w Misdroy [ Międzyzdroje ]
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    >>sterowiec Graf Zeppelin, podobnie, jak Graf Zeppelin II nie przetrwały wojny. W 1940 roku zostały zniszczone na polecenie Hermanna Görninga.<< Pozwolę sobie nieco rozszerzyć ten skrótowy opis. 1) Opisywany w tekście sterowiec LZ 127 Graf Zeppelin (oblatany w 1928) został wycofany z użytku zaraz po słynnej katastrofie LZ129 Hindenburg w maju 1937. Uznano wówczas, że eksploatacja sterowców wypełnionych wodorem w ruchu pasażerskim jest zbyt niebezpieczna. W czerwcu 1937 Graf Zeppelin wykonał ostatni przelot do Monachium, gdzie po spuszczeniu gazu został zainstalowany na stałe w jednym z hangarów jako muzeum. 2) LZ 130 Graf Zeppelin II oblatany został we wrześniu 1938. Był to z grubsza taki sam sterowiec jak feralny LZ 129 Hindenburg, z pewnymi zmianami konstrukcyjnymi. Ponieważ nie udało się zakupić odpowiedniej ilości helu, sterowiec był eksploatowany z wodorem co uniemożliwiało wykorzystanie go w ruchu pasażerskim. Do końca swej kariery w sierpniu 1939 Graf Zeppelin II wykonał 30 lotów testowych i propagandowych. Do najsłynniejszych należała misja zwiadu elektronicznego przeprowadzona 2-4.08.1939 nad Morzem Północnym w celu zarejestrowania emisji brytyjskich radarów wczesnego ostrzegania (oficjalnie misja meteorologiczna). Wyprawa okazała się nieudana, niczego nie zarejestrowano; wg pamiętników Churchilla akurat w tych dniach nadajniki radarów Chain Home były wyłączone z przyczyn technicznych, a jest też wersja że emisja z pokładowej aparatury sterowca transmitującej dane meteo zakłócała superczułe detektory zakresu radarowego. 3). W kwietniu 1940 Goering podjął decyzję o likwidacji programu sterowcowego i rozbiórce na złom LZ 130, muzealnego LZ 127 oraz znajdującego się w budowie LZ 131, w celu odzyskania aluminium do produkcji lotniczej.
    już oceniałe(a)ś
    1
    3
    patrząc na foty zdumiewa nie tylko piekno i majestat sterowca, ale i porządek oraz zadbane zabudowy i infrastruktura miast gdyby nie ta pieprzona wojna ...
    @kocurxtr nie martw się Ślązacy wiedzą ,że to trwa ciągle okupacja.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Też mi wydarzenie - lądowanie zepelina wroga w okupowanych Gliwicach. Napiszcie lepiej o ruchu oporu, o polskich bohaterach i powstańcach a nie o Szwabach.
    @hektorrex co to będzie jak historii uczyć będzie PIS jak już teraz część "wykszatłconych" w PRL nie wie, że Śląsk stworzyli Ślązacy i Niemcy a Gliwice czy się to komuś podoba czy nie to niemieckie miasto( jaka twór urbanistyczny). Podobnie jak Bytom, Zabrze i wiele innych. Dlatego Zeppelin lądował u siebie.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @t1950 Ci wykształceni w PRL na pewno lepiej znają historię niż ci, którzy uczyli się w w latach 90-tych i po roku 2000... Poza tym jeśli Gliwice to "niemieckie miasto (jako twór urbanistyczny)", to takich niemieckich miast jest w Polsce znacznie więcej - jak chociażby Kraków - lokowany, jak się zdaje, na prawie magdeburskim
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @szcz9 Przez Niemców :)
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @t1950 nie tylko jako twór urbanistyczny. Także jako twór społeczny i socjologiczny. Polacy z Rosjanami po prostu wyrzucili ze swoich domów mieszkańców i zajęli ich domy a potem dopisali bajkę o piastowskich ziemiach zachodnich.. Im to bardzo pasowało bo zostawili swoje kurne chaty i brud na kresach a ukradli nowoczesne miasta ze wspaniałą infrastrukturą. Zresztą mocno je zdewastowali budując z tego swoją stolicę. Wywożąc zabytki do Polski (patrz.Bytom ,Gliwice).My Ślązacy nie potrzebujemy poslkiej zakłamanej historii książkowej. My mamy takie swoje słowo mówione przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jesteśmy dumni bo trwamy na swojej ziemi mimo okupacji z różnych stron. To my naród Śląski!!!!
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @hektorrex nie pisze się "Szwaby". No chyba ,że chcesz być nazywany Polaczkiem ,Lachem. Was już w GB traktują tak jak wy chcecie traktować innych. Macie za swoje hipokryci i nadęte zakłamane stworki.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0