Tylko jedna Polska metropolia stworzyła system, który traktuje mobilność jako spójną usługę. Jednym biletem połączono podróże pociągiem, autobusem, tramwajem i rowerem. I zapowiada się, że to nie koniec zmian.
Tramwaje Śląskie nie przyłożyłyby dziś ręki do likwidacji żadnej linii, ale prawie dwadzieścia lat temu realia były zupełnie inne. Rozebrano wtedy tory do Wojkowic, a teraz zdemontowany zostanie trójkąt, który wciąż przypominał o linii 25.
Część regionalnych kolei pozwala pasażerom wozić rowery za darmo. Koleje Śląskie w tej grupie nie są, dodatkowo żądają od rowerzystów, by rezerwowali miejsce na jednoślady.
To inwestycja na kilkadziesiąt lat. Tak o pracach, które za kilka miesięcy rozpoczną się w Katowicach, mówią przedstawiciele PKP PLK.
PKP PLK przebudują tory w Katowicach. Przy okazji powstanie kilka nowych przystanków. Budowa jednego z nich będzie powiązana z przedłużeniem ul. Bocheńskiego.
Po dwóch wypadkach Katowice ogłosiły, że poprawią bezpieczeństwo przy al. Korfantego. O zmianę w tym miejscu apelują uczniowie i mieszkańcy.
Wspólna inwestycja Sosnowca i GDDKiA komplikuje się. Miasto obawia się, że trzeba będzie wyrzucić do kosza projekt, za który już zapłaciło. Okazuje się bowiem, że zaprojektowane dwa pasy S1 i węzła Klimontów to może okazać się za mało. GDDKiA ma...
Katowice dostaną 1,5 mln zł wsparcia z Metropolii na budowę pierwszej w mieście velostrady. Z kolei Sosnowiec może liczyć na wsparcie kosztów przygotowania projektu.
Zbliża się termin rozpoczęcia przebudowy torów w Katowicach. Inwestycja PKP PLK oznacza m.in. budowę trzech nowych przystanków i przebudowę szeregu obiektów inżynierskich. Na czas trwania prac zmieni się system transportowy miasta.
Koleje Śląskie zapowiadają, że Sprinter Ornak wróci na tory na dwa długie weekendy w maju i czerwcu. Nie wykluczone jednak, że latem będzie jeździł regularnie.
Tramwajowa inwestycja pomiędzy Sosnowcem, a Mysłowicami jest męcząca zarówno dla pasażerów, jak i dla Tramwajów Śląskich. Most nad Przemszą, a właściwie jego stan techniczny, może przesądzić, że na pierwszy tramwaj na zmodernizowanej trasie...
Od poniedziałku (19 lutego) tramwaje linii nr 21, 22 i 28 znów będą wozić pasażerów w Dąbrowie Górniczej. Modernizację torowiska rozpoczęto ponad dwa lata temu.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze w poniedziałek (5 lutego) zaprezentowało plan inwestycyjny do 2028 r. Najważniejszą inwestycją jest budowa głównego terminalu pasażerskiego.
Efektem przebudowy linii Katowice-Piotrowice - Tychy mają być wygodniejsze podróże i dostosowanie stacji w Tychach do obsługi wszystkich pasażerów.
Kolejowa inwestycja spółki Maczki-Bór obejmie działki znajdują się na terenie przedsiębiorstwa między os. Juliusz a Maczkami w Sosnowcu.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.