W czerwcu zorganizujemy Wielki Test o Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Do tego czasu będziemy o niej pisać i przypominać sobie najważniejsze fakty z nią związane. Dziś zajmiemy się transportem.
Sprawdź swoją wiedzę na temat Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
W Warszawie, w słynnym "Mordorze", na terenach poprzemysłowych, ale dość bliskich wielu warszawiakom, stworzono monokulturę biurową. Efektem jest ogromny problem komunikacyjny w całej okolicy. Każdego dnia rano jadą tam tysiące samochodów z...
Miasta 15-minutowe to nic nowego. Wiele miast tak budowano, ale potem zaczęto je psuć. Teraz czas naprawić błędy.
W czerwcu zorganizujemy Wielki Test o Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Do tego czasu będziemy o niej pisać i przypominać najważniejsze fakty dotyczące jej działalności.
Dlaczego blisko domu nie mam szkoły? Albo sklepu i domu kultury? Dlaczego przystanek jest aż 500 metrów dalej i w okolicy nie ma żadnego parku? Co zrobić, by to zmienić? - o tym rozmawiamy podczas spotkania na temat 15-minutowych miast.
Idea 15-minutowych miast staje się coraz popularniejsza. Pod tym hasłem kryje się dostępność miejskich usług w zasięgu krótkiej podróży. Stawką jest przyszłość miast, a raczej to, czy da się w nich jeszcze żyć.
1 lipca 2017 roku powstała Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Oficjalnie zaczęła działać z początkiem 2018 roku. Dziś tworzy ją 41 miast i gmin. Wkrótce dokładnie przepytamy was na temat Metropolii.
Dlaczego blisko domu nie mam szkoły? Albo sklepu i domu kultury? Dlaczego przystanek jest aż 500 metrów dalej i w okolicy nie ma żadnego parku? Co zrobić, by to zmienić?
Zapraszamy na spotkanie poświęcone idei miast 15-minutowych. Podczas warsztatów z mieszkańcami sprawdzimy czego im brakuje w okolicy, by żyło się im lepiej. A z ekspertami pomówimy o tym, jak zmieniać się będzie miejska codzienność.
Chcemy korzystać z komunikacji miejskiej, ale chcemy, by była tańsza i lepszej jakości. Popieramy też wprowadzanie zakazu ruchu samochodów w centrach miast - wynika z badań.
Centra naszych miast są małe, a to ogromna szansa. Szansą jest też zmiana w sposobie projektowania miasta.
Po raz kolejny dokładnie przepytaliśmy mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii o ich codzienne podróże. Wiemy, jak jeździmy, gdzie i dlaczego.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.