W Katowicach kilka firm oferuje wynajem elektrycznych hulajnóg. Niestety, użytkownicy zostawiają je gdzie popadnie. Coraz łatwiej się o nie potknąć.
W Katowicach kilka firm oferuje wynajem elektrycznych hulajnóg. Pytanie, czy powinniśmy je stawiać gdzie popadnie.
Chodniki są zbyt wąskie, w dodatku zastawiane samochodami i latarniami. Mamy wiele do nadrobienia, żeby miasta stały się przyjazne dla pieszych.
Jak sprawić, żeby miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii były bardziej przyjazne dla pieszych użytkowników ruchu? Nad odpowiednimi receptami zastanawialiśmy się w trakcie "Miast Idei".
Lubimy i potrzebujemy przebywać z innymi ludźmi. Nie musimy ich znać, nie musimy z nimi rozmawiać. Ważne by być razem.
Około dwunastego miesiąca życia człowiek zaczyna chodzić. To jeden z najważniejszych momentów w życiu. Pieszymi jesteśmy zawsze. W takim razie, dlaczego chodniki mają czasem mniej niż 1,5 metra szerokości?
Zapraszamy na spotkanie z cyklu Miasta Idei. Tym razem zastanowimy się, czy miasta Metropolii są przyjazne dla pieszych.
Zapraszamy na spotkanie z cyklu Miasta Idei. Tym razem zastanowimy się, czy miasta metropolii są przyjazne dla pieszych.
W centrach śląskich miast trwa wojna o tereny zieleni. Presja deweloperów sprawia, że brakuje parków i ogrodów. Centra naszych miast wypełniają się brukiem, granitem i betonem. Jeśli chcemy uratować życie w miastach, to czas zmienić reguły...
Powiesiliśmy plakaty, zaczęliśmy pukać do drzwi domów, pisaliśmy o wszystkim w internecie. A gdy przyszedł dzień spotkania w sprawie walki ze smogiem, sala była pełna.
Czy drzewa są ważne? Czy warto je sadzić? Czy warto o nie dbać? Postaram się tym krótkim tekstem odpowiedzieć na te pytania.
Bilet okresowy powinien uprawniać nie tylko do jazdy autobusem, tramwajem czy pociągiem. Tak już jest w Helsinkach, więc czemu nie u nas?
Jak sprawić, żeby Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia była dla innych aglomeracji wzorem nowoczesnej mobilności? Jak zachęcić mieszkańców do korzystania z pociągów, autobusów, a nawet... hulajnóg? Czy jesteśmy skazani na stanie w korkach? Na te...
Nowe pawilony, a w nich knajpki, kawiarnie i księgarnia. Rynek w Chorzowie przestał straszyć, a przecinająca go estakada nie jest już raną na tkance miasta. - Nie mogliśmy jej zburzyć, ale nie jest też już ciałem obcym - mówi prezydent Andrzej...
Co zrobić, żeby w miastach metropolii mniej osób każdego poranka odruchowo wybierało własny samochód, by dojechać do pracy i dowieźć dzieci do szkoły?
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.