Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
1 z 24
Deptak na ulicy Dworcowej powstał z rocznym opóźnieniem. Prace kilkakrotnie opóźniały się z powodu trudności np. z przekładaniem instalacji podziemnych. Urząd Miasta nie zdecydował się na oficjalne otwarcie ulicy. Od kilku tygodni mieszkańcy mogli spacerować po jej kolejnych fragmentach, choć formalnie nadal był to plac budowy. Dzięki temu bezkarni byli też kierowcy, którzy próbowali tędy jeździć oraz tu parkować. - Remont ulicy Dworcowej jest już zakończony, a deptak jest gotowy - przekazał w poniedziałek 20 września Michał Łyczak, rzecznik Urzędu Miasta w Katowicach. Prace kosztowały ok. 17 mln zł. Teraz w dniu rozpoczęcia Europejskiego Kongresu Gospodarczego ulica jest wysprzątana. W tych dniach czyszczono jej nawierzchnię, przy okazji wzniecając tumany pyłu. - Dworcowa była czyszczona tak, aby na nawierzchni nie było śladów tych prac. Czyszczenie zakończyło się przed weekendem - dodaje Łyczak. Część ulicy przeznaczono na parking. W zatoczce od strony św. Jana będzie 29 miejsc postojowych, w tym 1 dla niepełnosprawnych oraz 1 miejsce dla autobusu. Miejsca dla samochodów mają być płatne. To kwestia, kilku-, kilkunastu dni. Rzecznik Urzędu Miasta dodał, że inaczej niż w minionych latach hotel Monopol nie dysponuje wydzielonymi miejscami parkingowymi dla swoich gości. - Jest tu jedynie podjazd dla gości, którzy mogą podjechać, wysadzić kogoś i zostawić bagaże, ale nie ma tam miejsc parkingowych specjalnie dla klientów hotelu - usłyszeliśmy.
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
2 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
3 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
4 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
5 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
6 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
7 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
8 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
9 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
10 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
11 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
12 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
13 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
14 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
15 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
16 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
17 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
18 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
19 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
20 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
21 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
22 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
23 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Fot. Anna Lewańska / Agencja Wyborcza.pl
24 z 24
Ulica Dworcowa w Katowicach po przebudowie
Wszystkie komentarze
Małą architekturę też mogli zrobić z betonu, ale ktoś przegapił szansę. Lipa.
akurat drzew tam sporo nasadzili, tylko że potrzeba ze 25 lat, żeby zacienić plac... ale zdaje się że wcześniej tam lasu nie było...
Poprawią się. Następna inwestycja wyjdzie lepiej:)
Wszystkie drzewa uwielbiają rosnąć w dziurach w betonie:) Lasu nie było, ale było kilka starych drzew, a dawniej przecież to był parking, ulica i chodnik. Dawniej w znaczeniu poprzednio. Więc inwestycja nie powinna chyba kierować się standardami świata lat 80tych XX w. Po co było ją robić?
ano po to, żeby przywrócić miasto pieszym - choć zabrakło konsekwencji i zamiast zrobić zatoczkę "kiss and ride" zrobiono parking... PS Te drzewa które były to raczej pozostały.
Pytanie do pieszego wolałbyś chodzić,, spacerować wśród zieleni, skwerów, czy po wybetonowanym placu? Ja wśród zieleni. Na ej przestrzeni spokojnie mogły bu powstać dwa skwery - jakże potrzebne w centrum miasta, i przynajmniej 30 procent nawierzchni zielonej.
Podtrzymuję swoje zdanie-tam nie ma miejsca na więcej zieleni. Zbyt wielu pieszych, samo centrum...
spokojnie, zrobili tak że wszystko uschnie, kostka do wypełnień już przycięta :)
I nie chwal się tak rzeczniku, że w końcu Monopol nie będzie miał darmowych miejsc postojowych, skoro miasto finansuje dla nich budowę parkingów piętrowych na Mariackiej Tylnej