Ścisła współpraca uczelni, lepszy transport, nowe inwestycje. Co jeszcze mogą zmienić metropolie?
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia działa od 2018 roku. Pytamy samorządowców, co już zmieniła w regionie.
Wypożyczalnia Metrorowerów elektrycznych to nowy pomysł na miejskie podróże, ale też możliwość sprawdzenia tego rozwiązania bez dużej inwestycji.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wspólnie z 11 gminami oferuje dofinansowanie na termomodernizację budynków jednorodzinnych w wysokości do 100 proc. kosztów
Transportu Metropolitalnego ogłosił kolejny przetarg na realizację połączeń komunikacji miejskiej minibusami.
Czyste powietrze jest jednym z elementów, na które zwraca się szczególną uwagę przy wyborze miejsca zamieszkania - mówi Igor Śmietański, wiceprzewodniczący zarządu GZM.
Niemal 2,5 mln zł trafi do uczelni z obszaru GZM na realizację ponad 60 projektów w ramach pierwszego w tym roku rozdania Metropolitalnego Funduszu Wspierania Nauki. To rekordowa liczba projektów w historii programu.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pieniądze, które wspierają miasta dzieli w ramach Fundusz Odporności.
Jest gotowy projekt ustawy, który wzmocni Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię oraz powoła taki sam organizm na Pomorzu.
Dwie oferty dostała Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w przetargu na 31 nowych autobusów elektrycznych.
Jednym z zadań GZM jest ochrona klimatu. Dlatego organizowany jest nietypowy konkurs dla studentów.
Trójmiasto wreszcie doczeka się ustawy metropolitalnej. Z kolei Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zyska nowe kompetencje.
O rowerach, velostradach i samochodach - zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Marcinem Dworakiem, pełnomocnikiem GZM ds. nowej mobilności.
Badania pokazują, że bezpieczeństwo, a raczej poczucie jego braku, odstręcza aż 70 proc. potencjalnych użytkowników roweru w codziennych podróżach.
Velostrady powstaną po to, by rower był najlepszym sposobem poruszania się między miastami Metropolii.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.