We wtorek "Wyborcza" wraz z Urzędem Miasta w Jaworznie zorganizowały kolejne spotkanie z cyklu Miasta Idei. Tym razem rozmawialiśmy o e-mobilności.
Elektryczne autobusy to dopiero początek. Przed nami era elektrycznych i autonomicznych taksówek, które będą krążyć po mieście. Korzyści? Mniejsze korki, czystsze powietrze i mniej wypadków.
Jaworzno już dziś jest liderem wśród polskich miast, jeśli chodzi o elektryczną mobilność. Wkrótce ma się ona stać znakiem rozpoznawczym miasta. Jak? Opowiemy o tym za kilka dni na spotkaniu z cyklu "Miasta idei".
- Jako miasto musimy znaleźć coś, co będzie nas wyróżniać. Chcemy pokazać Jaworzno jako ważne miasto na mapie Polski. Stawiamy na elektryczną mobilność. Już jesteśmy postrzegani jako lider w tej kategorii - mówi Paweł Silbert, prezydent Jaworzna.
Kolej metropolitalna na długo zmieni jakość życia. W rzeczy, które są wizjonerskie, warto inwestować. Takimi sprawami powinna się zajmować metropolia.
W poniedziałek w Gliwicach w ramach cyklu Miasta Idei dyskutowaliśmy m.in. o tym, co zmieniło się po wybudowaniu DTŚ. I co zrobić, by usprawnić komunikację.
Pierwszym krokiem po wejściu w życiu ustawy o metropolii na Górnym Śląsku i w Zagłębiu powinny być przygotowania do stworzenia kolei metropolitalnej. Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic mówi, że wstępne porozumienie w tej sprawie już jest.
Drogowa Trasa Średnicowa sprawiła, że Gliwice zyskały szybkie połączenie z innymi miastami aglomeracji. Teraz czas na ułożenie komunikacji w mieście na nowo. Wszystko wskazuje na to, że wielką rolę odegra kolej metropolitalna.
Zachodnia Brama Metropolii Silesia, miejski szynobus, jeszcze większy i nowszy system zarządzania ruchem oraz dwie obwodnice - to przykłady inwestycji Gliwic w komunikację w mieście. Jak ona powinna wyglądać w przyszłości?
W marcu minie rok od otwarcia drugiego gliwickiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej. Inwestycja została zakończona i połączyła miasta śląskiej części aglomeracji. Pytanie brzmi: co dalej?
"Gazeta Wyborcza" organizuje kolejne spotkanie z cyklu "Miasta idei". Tym razem będziemy rozmawiać o Gliwicach i przyszłości komunikacji w tym mieście.
Gdyby śląskie i zagłębiowskie miasta wydawały na komunikację tyle, co Warszawa, mielibyśmy tu komunikacyjne eldorado. - Przede wszystkim częstotliwość połączeń byłaby o wiele większa niż dziś, co jest u nas słabszą stroną - mówi Roman Urbańczyk,...
W środę "Gazeta Wyborcza" zorganizowała kolejne warsztaty i debatę z cyklu Miasta Idei. Tym razem postanowiliśmy dokładnie przyjrzeć się działaniu Śląskiej Karty Usług Publicznych oraz przyszłości KZK GOP
W środę "Gazeta Wyborcza" organizuje debatą na temat Śląskiej Karty Usług Publicznych oraz KZK GOP
KZK GOP rozesłał do miast informacje o tym, ile pieniędzy powinny w przyszłym roku wpłacić do wspólnej kasy. W sumie trzydzieści miast Śląska i Zagłębia powinno na komunikację publiczną wydać 410,22 zł mln zł.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.