Badania pokazują, że bezpieczeństwo, a raczej poczucie jego braku, odstręcza aż 70 proc. potencjalnych użytkowników roweru w codziennych podróżach.

Przemysław Jedlecki: Gotowa jest już pierwsza velostrada w Katowicach. Skąd wziął się pomysł, by ją zbudować? 

Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii: Budowa pierwszego fragmentu pomiędzy Brynowem a Giszowcem rzeczywiście jest już na ukończeniu. Na zaawansowanym etapie są również prace nad kolejnymi jej odcinkami w kierunku Mysłowic. Od tej velostrady będą również odchodzić kolejne w kierunku Tychów czy południowych dzielnic Mysłowic i Jaworzna.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Agata Żelazowska poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    A ja się pytam bo co tyle barierek wzdłuż tych ścieżek rowerowych, to draństwo bardziej niebezpieczne niż ten 0,5 metrowy spadek, a koszt niebotyczny. Czy to casus jak ekrany przy autostradach za szyszki?
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    W tekście ani słowa o velostradzie Katowice-Sosnowiec, a ta sprawa to taki "trup w szafie", w końcu i tak wypadnie ;)
    26.11.2024 r. NSA unieważnił uchwałę "lex deweloper" Rady Miasta Katowice zezwalającą na budowę osiedla mieszkaniowego na środku działek, bo okazała się niezgodna z prawem.
    18.09.2024 r. Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie nieprawdziwych informacji zawartych we wniosku "lex deweloper" - śledztwo prowadzi Wydział dw. z Przestępczością Gospodarczą Komendy Policji.
    Ale to nie koniec, to dopiero początek. Rośnie coraz wyższa kupka coraz bardziej intrygujących dokumentów, z których wynika, że prywatny inwestor przejął krytyczne dla budowy velostrady Katowice-Sosnowiec działki na Burowcu w Katowicach już po zawarciu 20.05.2022 r. porozumienia miast w GZM, a tymczasem miastu Katowice przysługiwało wtedy prawo pierwokupu.
    Zatkało kakao?;) Kto pierwszy będzie opuszczał ten przeciekający okręt (jak w zdaniu pierwszym)?
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Velostrady w wydaniu polskim to wielki humbug. Powstają tam, gdzie łatwo przepchnąć procedury, a nie tam gdzie są potrzebne. Velostrada Tychy-Katowice prowadzi przez najwyższe wzniesienie w okolicy i nie prowadzi Katowic.
    @bosmanmaly
    Ale jaki problem z tym wzniesieniem?
    Rowerzyści to nie samochodziarze bez kondycji.
    już oceniałe(a)ś
    1
    3
    @LH
    No bo po co jechać krótszą, płaską trasą do Katowic, jak można dłuższą, pod górę do nie-Katowic.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @bosmanmaly
    Oj już widzę jaki z ciebie rowerzysta, jak jednak górka i 2km więcej to problem.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @razal-on-line
    Taak, a potem prawie wszyscy wybierają samochód, bo śląscy działacze rowerowi robią na odwrót niż w krajach, gdzie 1/3 ludzi wybiera rower.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @LH
    Po co tacy debile jak ty się odzywają?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    No i super. Jeżdżę do pracy codziennie rowerem bo mam przez park, więc bezpiecznie, a i tak się ostatnio zdarzyło, że mnie mało co jakiś kretyn kierowca nie przejechał. Ścieżek rowerowych już sporo ale wciąż mogłoby być więcej.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ja zauważam jeden problem - ścieżki buduje się tam gdzie są mniejsze problemy z właścicielami gruntów, niż tam gdzie są potrzebne. Inaczej mówiąc - naokoło. Przykład - projekt velostrady w Czeladzi
    już oceniałe(a)ś
    1
    0