Już co siódmy Polak ma powyżej 65 lat, a odsetek seniorów w naszym społeczeństwie wciąż rośnie. Ta zmiana struktury demograficznej jest jednym z największych wyzwań stojących przed polską gospodarką, społeczeństwem i wieloma rodzinami. Jakie role w nowej rzeczywistości będą odgrywać osoby starsze? Nad tym zastanawiamy się od trzech lat w ramach redakcyjnej akcji „DługoWIECZNI”.
Podczas tegorocznej odsłony akcji, wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego postanowiliśmy zorganizować cykl warsztatów poświęconych potrzebom ludzi starszych. Podczas dyskusji szukamy konkretnych rozwiązań problemów dotykających tej grupy wiekowej.
Pierwsze spotkanie odbyło się w Mysłowicach i przeznaczone było dla samych seniorów, którzy mówili, że chcą wychodzić z domów, korzystać z oferty kulturalnej i rekreacyjnej, ale potrzebny jest im ktoś, kto ich zmotywuje, pokaże możliwości i doda odwagi. Właśnie dlatego drugie warsztaty, w Sosnowcu, zaadresowaliśmy do pokolenia 40+, czyli do dzieci seniorów, a trzecie spotkanie – w Wodzisławiu Śląskim – do wnuków, czyli uczniów szkół średnich oraz radnych Młodzieżowego Sejmiku Województwa Śląskiego. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakie aktywności warto zaproponować starszym rodzicom i dziadkom oraz jak ciekawie spędzać wolny czas w międzypokoleniowym gronie.
Wiele pomysłów nam się spodobało i chcemy je przedstawić przedstawicielom środowiska kulturalnego i sportowego. Z przyjemnością będziemy gościć nie tylko przedstawicieli publicznych instytucji, ale też właścicieli prywatnych galerii, kawiarni, klubów fitness czy siłowni. Wspólnie postaramy się stworzyć ofertę dla seniorów, którą będą mogli promować w kierowanych przez siebie placówkach, zdobywając wśród seniorów i ich rodzin nowych gości i klientów.
Na warsztat zapraszamy 10 października na godz. 11 do sali błękitnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach przy ul. Ligonia 46.
Chętnych do udziału prosimy o rejestrację pod numerem telefonu 32 32 52 774 (w dni robocze w godz. 10-17) lub pod adresem: długowieczni@agora.pl.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze