Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
1 z 7
140 tys. startów i lądowań dzięki nowej drodze
Widok ogólny na Katowice Airport. Po prawej stronie droga startowa o długości 3 200 metrów, która oddana została do użytku w maju 2015 roku. W ciągu prawie czterech lat jej funkcjonowania, korzystające z niej linie lotnicze przewiozły z i do Pyrzowic ponad 14,6 mln pasażerów i ponad 63 tys. ton cargo. Na nowej infrastrukturze wykonano prawie 140 tys. startów i lądowań. W środku droga kołowania Hotel. Do 2015 była tu stara droga startowa o długości 2 800 metrów. Po lewej stronie druga równoległa do drogi startowej droga kołowania Echo. Po oddaniu nowej drogi startowej, starą przekształcono w drogę kołowania.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Na zdjęciu (lewa strona) widoczna jest nowa strefa cargo, następnie obszar w którym w dwóch hangarach technicznych realizowana jest obsługa techniczna samolotów. W zachodniej części lotniska zlokalizowana jest strefa terminali pasażerskich.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
2 z 7
22 tys. m. kw. nowej powierzchni lotniskowej
Na zdjęciu nowa strefa cargo Katowice Airport. Aktualnie trwa tutaj II etap rozbudowy płyty postojowej samolotów nr 3 dla ruchu cargo. Powstaje tu 22 tys. m kw. nowej nawierzchni lotniskowej ze stanowiskami postojowymi dla 4 samolotów kodu C (np. Airbus A320/Boeing 737). Powiększona część płyty do użytku operacyjnego oddana zostanie przed zakończeniem br. Po zakończeniu tej inwestycji w Katowice Airport będzie mogło parkować jednocześnie 36 samolotów kodu C.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
3 z 7
Powstanie nowa płyta postojowa
W III kwartale 2019 roku rozpocznie się budowa płyty postojowej samolotów, która połączy znajdującą się w zachodniej części portu płytę 1 ze wschodnią płytą 3. W ramach tej inwestycji powstanie 9 nowych stanowisk postojowych dla samolotów kodu C (np. Airbus A320 i Boeing 737). Po zakończeniu tego projektu w KTW jednocześnie będzie mogło parkować 45 samolotów kodu C. Budowa płyty to także pierwszy etap przedsięwzięcia związanego z rozbudową bazy do obsługi technicznej. Grunty znajdujących się przed nową płytą przeznaczone są pod dwa nowe hangary.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
4 z 7
Odcinek autostrady w budowie
Za zachodnią granicą KTW trwa budowa odcinka autostrady A1 Pyrzowice-Częstochowa. W gronie powstających w tym miejscu obiektów inżynierskich jest kładka technologiczna na potrzeby funkcjonowania KTW (na zdjęciu pierwsza z lewej, w osi pasa). W ramach inwestycji "uzbrojenia" kierunku pomocniczego drogi startowej w ILS CAT I, poprowadzone zostaną światła podejścia systemu ALPA-ATA. Będzie się on składać z rzędu stałych świateł koloru białego rozmieszczonych na przedłużeniu osi drogi startowej na odległość 900 m od jej progu. GTL prowadzi ten projekt wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
5 z 7
Powstanie parking wielopoziomowy
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze jeszcze w tym roku rozpocznie przygotowania do budowy parkingu wielopoziomowego. Tymczasem trwa rozbudowa parkingu P1, który znajduje się przed terminalami pasażerskimi. Dzięki tej inwestycji liczba miejsc postojowych na parkingu P1 wzrośnie o 660 - do 1842. Powstanie nowa strefa wyjazdowa z systemem 6 automatycznych bramek.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
6 z 7
Terminale pasażerskie Katowice Airport
We wrześniu rozpocznie się przebudowa i rozbudowa terminalu pasażerskiego B (w środku zdjęcia). W ramach tego projektu powierzchnia użytkowa obiektu wzrośnie o 40%, o 35% zwiększy się także kubatura. Wzrośnie liczba stanowisk check-in z 18 do 27 i kontroli bezpieczeństwa z 6 do 8. Te drugie zostaną przeniesione na pierwsze piętro. Wybudowane zostaną trzy mosty do boardingu, dzięki temu liczba bramek wzrośnie z 10 do 16. W konsekwencji roczna przepustowość terminalu B wzrośnie z 2 do 4 milionów pasażerów. Inwestycja poprawi estetykę infrastruktury kubaturowej, linia terminali od strony parkingów zostanie ujednolicona architektonicznie. Rozbudowa zaplanowana jest na dwa sezony zimowe - 2019/2020 i 2020/2021.
Robert Neumann. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane dronem za zgodą i pod nadzorem zarządzającego Katowice Airport Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
7 z 7
Lotnisko już myśli, co dalej
W 2019 roku zakończy się przygotowanie koncepcji zagospodarowania centralnej części portu, która pozwoli określić wielkość i lokalizację nowego, centralnego terminalu pasażerskiego wraz z powiązanymi z nim nowym systemem dróg wewnętrznych, parkingów (w tym wielopoziomowego) oraz drugim hotelem i biurowcem. Przeprowadzone analizy pozwolą podjąć decyzję o skali kolejnych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury terminalowej i parkingowej.
Wszystkie komentarze