Wszystko zaczęło się od listu berlińskiej firmy Kramer &Co do władz Bytomia. W 1891 roku przedstawiciele spółki przekonywali, go że warto postawić tu na tramwaj.
Piękne zdjęcia Bytomia(Beuthen),wiele z tych kamienic nie istnieje .Polska po prostu wyburzyła,Niemcy restaurowali.Ul.Jagielońska jest prosta,od lat jest tam dołek.Skrzyżowanie Chorzowskieji Katowickiej czyli POGODA na Rozbarku.Wtedy jeszcze był porządek bez PIS
@angelus-silesius
ślązacy to tacy Polacy jak Kurdowie są Turkami.Kto się przyznaje do polskości niech tak ma ,kto nie to nie .Naród śląski nie jest ani polski ani niemiecki a język śląski to zlepek polskiego -70%,niemieckiego-20% i czeskiego 10%
To nie jest tak, ze tramwaje przybyly do nas "z dalekiego wielkiego swiata".
- Wrecz przeciwnie: To bracia Naglo z Laurahuty przyjechali z górnoslaskiej wtedy "Ameryki" do berlinskiej prowincji i umozliwili swoimi patentami rozwój firm Siemiens, Schuckert itd., a do tego sami budowali pierwsze nowoczesne sztrasnbany.
To nie my "dostalismy", tylko "dalismy". :-)
@jorg_1980
Niestety, tak juz jest, ze najladniejsza zabudowa miejska powstala w drugiej polowie XIX wieku. Podobnie, jak najwspanialsza muzyka, itp. Niestety, w XX wieku zmienily sie prioritetu, zwiekszyla sie redystrybucja dochodu, i na tym sie skonczylo. Jeszcze w USA bylo troche normalnie do lat 50 -tych, a potem zaczely sie podobne trendy.
@jorg_1980
Większość Ślązaków tego po wojnie żałowała widząc co się dzieje. Na dodatek zaczęli rządzić się Komuniści tępiąc Ślązaków. Panował strach. Teraz już Ślązacy są bardzo przemieszani z przyjezdnymi. Przyjezdni często czują się bardziej Ślązakami niż sami Ślązacy. Zresztą wielu z nich wyjechało do Niemiec.
PRL-owi udało się Śląsk upokorzyć i zniszczyć jego kulturowy (i nie tylko ) dorobek.
chwała naszym przodkom ---ci obecni bezradni wszystko sprawnie likwidują ---i dzisiejszy brak komunikacji publicznej powoduje korki i paraliż miasta ale cieszę się żę bezradni-radni też stoją w nich ---sprawna i efektywna komunikacja miejska jedynym lekarstwem na paraliż komunikacyjny. naszych miast.
Wszystkie komentarze