Więcej
    Komentarze
    nie mogę, po prostu nie mogę! co chwile piszecie peany na cześć lotniska w Katowicach a tymczasem: 1. od lat nie można tam dojechac koleja i nic nie wskazuje na to aby z aglomeracji Śląskiej był jakiś sensowny dojazd szynowy, nawet planu nie ma 2. od paru lat trzeba płacić haracz za przejazd przez lotnisko - nawet jak się "kiss&fly". kiedyś było 15 min za darmo. potem skrócili ch*je do 5min, to kierowcy zaczęli narzekać że mało. No to zlikwidowali całkiem, mówiąc że kierowcom 5 min nie pasuje a i tak nie wystarcza - co za Makiaweli im to wymyślił! 3. najwazniejsze. od lat na terminalu B na odlotach jest jeden sracz (męski - damskich nie znam) z dwoma kabinami, dwoma pisuarami i dwiema umywalkami.Dziennie obsługuje kilka tysięcy ludzi! to jest jawna KPINA!!!!
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    To prawda, że lotnisko znacznie się powiększyło, jednak nadal pasażerowie są przewożeni autobusem z terminala do miejsca postoju samolotu zamiast przejść w rękawie, co w skali światowej uchodzi za starzyznę.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Tak dla porównania - w Pyrzowicach w ubiegłym roku obsłużono 16.000 ton ładunków cargo, a w takim Lipsku (wcale nie największym w Niemczech) prawie 1.000.000 ton, czyli 62 razy więcej. Pyrzowice nie mają ani jednego rękawa, chociaż takie już są (oprócz Okęcia) w Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie. Pyrzowice nie maja ILS-u II kategorii, chociaż takie mają już (oprócz Okęcia) niektóre inne lotniska regionalne w kraju. Pyrzowice nie mają połączenia kolejowego, chociaż takie mają już (oprócz Okęcia) Kraków, Gdańsk, Goleniów, Świdnik, Szymany, etc. Pyrzowice nie mają wielopoziomowych parkingów. Pyrzowice mają paskudne, brzydkie, niefunkcjonalne terminale, którym daleko nie tylko do nowych terminali w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie, ale nawet do małych lotnisk, na przykład w Szymanach, czy w Świdniku.
    @europejczyk17 A Kolega europejczyk17 to chyba z Sosnowca bo nic mu się podoba :-)
    już oceniałe(a)ś
    6
    7
    @europejczyk17 Nie wiem dlaczego ten promocyjny materiał wywołał taką w Tobie taką eksplozję krytyki, ale spróbuję ją nieco ugasić. Lipsk jest drugim po Frankfurcie hubem cargo w Niemczech i 26 na świecie (ACI 2015) poza tym niemiecka gospodarka wg PKB jest 7-krotnie większa od polskiej - co to za porównanie? Pyrzowice nie mają rękawów, bo przewoźnicy tu operujący nie są zainteresowani takowymi. Eindhoven, Ciampino, czy Charleroi też nie ma i na brak pasażerów nie narzekają. Pyrzowice mają ILS II kategorii - nie mają (jeszcze) funkcjonujących procedur II kategorii, ale spokojnie, na jesieni będą. Pyrzowice nie mają połączenia kolejowego, ale nad tym pracują. Skutecznie, jak na razie, przeszkadzają im w tym okoliczne gminy. Pyrzowice nie mają wielopoziomowych parkingów, bo mają wystarczająco dużo powierzchni żeby rozbudowywać je w poziomie. Dzięki temu są w stanie cenowo konkurować z okolicznymi "wioskowymi" parkingami i oferować ceny nieporównywalne z np. "wielopoziomowym" Krakowem. Terminale to kwestia gustu i przyjętych kryteriów. Nowemu Terminalowi C trudno coś zarzucić, a porównywanie np. terminala A (najstarsza część to początek lat '90) z nowopowstałymi obiektami jest nieporozumieniem.
    już oceniałe(a)ś
    8
    1
    @europejczyk17 Pyrzowice nie mają, ale wg. redaktorów GW katowickie ma (Muchowiec?). Redaktorzy GW leczą kompleksy, albo analfabeci.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @tomektomek36 Kolega tomektomek36, to chyba analfabeta - nie potrafi sklecić prostego zdania.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @hasta.la.vista jedna uwaga -wcale parking w Katowicach nie jest tańszy od wielopoziomowego parkingu w Krakowie. jest odwrotnie za dobe w Katowicach placisz 50PLN, za dobę w Krakopwie 40PLN
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @hasta.la.vista Materiał nie jest promocyjny, skoro firmują go dziennikarze lokalnej GW. Nie ja kazałem im pisać o "światowym standardzie". Cargo - do czegoś trzeba się porównywać. Lipsk również jest portem regionalnym i to z byłej NRD. PKB Niemiec jest 7 razy wyższe, ale tonaż cargo już o 62. Różnica znacząca. Rękawy - mit o niezainteresowanych liniach szerzą nieudolni zarządcy lotnisk. Te same "niezainteresowane " linie korzystają z rękawów np. w Wrocławiu czy Gdańsku. ILS II kategorii - szczytem nieudolności było oddanie nowej drogi startowej (maj 2015) od razu bez tego systemu. Na innych lotniskach wdrożono go na istniejących drogach startowych. Kolej - wybacz, ale planowaną trasa przez Zawiercie, albo Tarnowskie Góry, można od razu sobie darować. Szkoda czasu, zachodu i pieniędzy. Parkingi - obecne parkingi niewiele różnią się od tych wioskowych. Taki model - to prowincja. Terminale - tolerowanie bezguścia jakie teraz panuje w Pyrzowicach, to zachęta do jeszcze większego bezguścia, czego dowodem jest nowy terminal C (kto projektował ten barak ?). W tej chwili mamy trzy brzydkie terminale, każdy z innej bajki. Zachęcam internautów do obejrzenia przynajmniej w internecie - jak wyglądają inne krajowe lotniska.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "Katowickie lotnisko o światowym standardzie" ??? Taaak. A redaktorzy Madej i Bednarek po raz kolejny udowadniają - że wiedzę mają znikomą, a horyzonty prowincjonalne.
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    Co wy tam palicie w redakcji ? Przecież to wszystko ruina(y). Pozdro z Katowic ;)
    @ml09 tia, cał polska jest w ruinie przecież, prawda?? propaganda pisssowska widać działa! i tutaj. Massakra, co za naród...
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    hasta.la.vista Materiał nie jest promocyjny, skoro firmują go dziennikarze lokalnej GW. Nie ja kazałem im pisać o "światowym standardzie". Cargo - do czegoś trzeba się porównywać. Lipsk również jest portem regionalnym i to z byłej NRD. PKB Niemiec jest 7 razy wyższe, ale tonaż cargo już o 62. Różnica znacząca. Rękawy - mit o niezainteresowanych liniach szerzą nieudolni zarządcy lotnisk. Te same "niezainteresowane " linie korzystają z rękawów np. w Wrocławiu czy Gdańsku. ILS II kategorii - szczytem nieudolności było oddanie nowej drogi startowej (maj 2015) od razu bez tego systemu. Na innych lotniskach wdrożono go na istniejących drogach startowych. Kolej - wybacz, ale planowaną trasa przez Zawiercie, albo Tarnowskie Góry, można od razu sobie darować. Szkoda czasu, zachodu i pieniędzy. Parkingi - obecne parkingi niewiele różnią się od tych wioskowych. Taki model - to prowincja. Terminale - tolerowanie bezguścia jakie teraz panuje w Pyrzowicach, to zachęta do jeszcze większego bezguścia, czego dowodem jest nowy terminal C (kto projektował ten barak ?). W tej chwili mamy trzy brzydkie terminale, każdy z innej bajki. Zachęcam internautów do obejrzenia przynajmniej w internecie - jak wyglądają inne krajowe lotniska.
    @europejczyk17 Porównanie Lipska do Pyrzowic jest nietrafione, bo to nie jest zwykłe lotnisko regionalne tylko hub DHLa, czyli jednego z trzech-czterech największych graczy na rynku cargo na świecie! Polska ma PKB 7-krotnie mniejsze od Niemiec, ale przewoźnika cargo nie ma żadnego. Porównaj sobie Pyrzowice z innymi portami w Polsce jak to czynisz w innych przypadkach i wyjdzie że jest Warszawa, Katowice a potem długo, długo nic. Wyobraź sobie, że II kategoria operacji lotniczych to nie jest tylko kwestia ILSa, ale wielu innych elementów, takich jak np. oświetlenie linii centralnych dróg kołowania. Nie można rozkopać jednocześnie całego lotniska, zwłaszcza funkcjonującego 24h na dobę, a nie tylko w dzień jak niektóre przykłady, które pewnie miałeś na myśli. Poza tym przejście do II kategorii wymaga m.in. długotrwałego procesu monitorowania dokładności wskazań systemu ILS, który musi wykazać się niezawodnością o rząd wielkości większą niż dla kategorii I. To nie jest możliwe w trakcie budowy drogi startowej, ze względu na ruch budowlany i zakłócenia elektromagnetyczne z tego wynikające.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Szkoda, że nie napisaliście jaki światowy standard dojazdu na to lotnisko jest. W Polsce takim światowym dojazdem może się pochwalić co najwyżej Rzeszów i Lublin.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0