Fot. Bartlomiej Barczyk AG
3 marca 2012 - zderzenie pociągów pod Szczekocinami
Wieczorem w okolicy Szczekocin zderzyły się czołowo pociągi TLK 'Brzechwa' z Przemyśla do Warszawy Wschodniej oraz Interregio 'Jan Matejko' z Warszawy do Krakowa. Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych uznała, że to błąd dyżurnych ruchu był bezpośrednią przyczyną zderzenia dwóch pociągów. Dyżurny Andrzej N. wyprawił 'swój' pociąg na niewłaściwy tor. Z kolei dyżurna Jolanta S., mimo wskazań, że tor jest zajęty, nie sprawdziła, co się stało i, i wysłała 'swój' pociąg, nadając jednocześnie sygnał o konieczności wjazdu na tzw. niewłaściwy tor. Winą maszynistów obu pociągów (zginęli w katastrofie i śledztwo w ich sprawie umorzono) było to, że mimo sprzecznych sygnałów od dyżurnych ruchu nie zatrzymali prowadzonych przez siebie składów, by to wyjaśnić. Pod Szczekocinami zginęło 16 osób, a 157 zostało rannych. Proces dyżurnych trwa.
Wszystkie komentarze