Komentarze
Na tej byłej ulicy będą trzy hotele bez dojazdu , już widzę zaparkowane na placu samochody z kartonikiem pod szybą GOŚĆ HOTELU MONOPOL ..... A miało być tak pięknie : podziemny duży parking połączony z hotelem , wszystko działające jako system , pozostaje jak zwykle kaszana i improwizacja tandeta i szmira , połamane zaplute płyty z chińskiego granitu i drzewka w donicach. Panowie inżynierowie: Konior , Konieczny ,Wojciechowski , Skupin , państwo Czorowie , pora bić na trwogę , może Wam coś się jeszcze uda uratować .
już oceniałe(a)ś
2
0
A gdzie są zlokalizowane parkingi przed starym dworcem? Gdzie Zenek .co ma w dyzlu trójkę zaparkuje? Sołtys Krupa ,co sie na współczesnych miastach zna ,jak mało kto,mówił ,że nie wyrzuci auteczek z miasta bo Zenek ze szwagrem niedawno przesiedli się z WPK-a do swoich auteczek i muszą się tym nacieszyć.Że w Niemcach dizle i auta z miast wyrzucają? Przyjęli ponad milion czarnych to i miejsca dla aut zbrakło. A auta i dyzle ludzi trują ? A niech ich trują .U nas Zenek z Sebą jeżdżą i mają się dobrze.Prezesa wszystkich prezesów też autkiem wożą.......
już oceniałe(a)ś
0
0
tomek_pb2: tak, masz rację. Mieszkańców Katowic ubywa - natomiast przybywa budynków biurowych zasiedlanych przez powiększający się aparat urzędu miasta!
już oceniałe(a)ś
0
0
Jedyne, co tam ma urbanistyczny sens, oprócz remontów budynków, to te zadrzewienia ulicy i niezadrzewione placyki w miejscach gdzie elewacjestarego dworca są cofnięte. Reszta to świadectwo debilizmu. Nie decydentów z Kostuchy, którzy ze szkodliwych i kosztownych inwestycji publicznych, wyczeszą dla siebie niezłą kapuchę. Debilni są katowiccy wyborcy, którzy całą tą bandę wybiorą w kolejnych wyborach. Przecież tego, że Katowice mogą być potrzebne mieszkańcom do mieszkania i do życia , to żadna uszata koncepcja nie bierze pod uwagę od ponad ćwierć wieku. A mimo to cwaniaczki z "forum uszatego" są bez przerwy wybierane . Z danych GUS z 2014-trwanie życia, już wynikało ( str 78 do 80) , że Katowice spadły na ostatnie miejsce w Polsce w długości życia. I już było wiadomo , że maja procentowo największy ubytek ludności(bo ludność musi uciekać przed śmiercią). A mimo to namaszczony przez Uszoka Krupa został wybrany i to z dużą przewagą. Nie ma się co dziwić, że kolejne lata , to przyspieszony odpływ ludności do innych miast. Wg kolejnego opracowania GUS z 2015 r ( str 76-78) rejon Katowic jako jedyny wykazał zmniejszenie średniej długości życia, o kilka miesięcy w porównaniu z 2014. Jest to np. jedyny rejon w Polsce, gdzie kobiety żyją średnio poniżej 79 lat. Jeśli miasto jest pierwsze do umierania to znaczy , że nie jest do życia. Jeśli Katowiczanom już nawet nie przeszkadza , że żyją o ok 1.5 roku krócej niż w Sosnowcu, to znaczy, że nic im już nie będzie przeszkadzać. Co najgorsze, to już się wydarzyło ok 20 czy 10 czy 6 lat temu. Chociaż to co się teraz dzieje, w zakresie rozkradania publicznych pieniędzy na debilne inwestycje przybiera formy coraz bardziej desperackie i żałosne . No bo przecież te stalowe parkingi, mieniące się odpustowymi kolorkami, są jeszcze szpetniejsze niż ten sracz za 6 mln i stalowe ramy przystanków tramwajowych pod neoklasycznym budynkiem teatru. A w dodatku są dużo bardziej szkodliwe . Pomysł, żeby stalowy wiadukt kolejowy koło Rialta zastąpić żelbetowym , a pod wiaduktem aranżować jakieś ( chyba już dziesiąte planowane ) "centrum przesiadkowe", z wylotem nowego tunelu przejścia do dworca , to jawne szkodnictwo. To sabotaż rzeczywistych potrzeb mieszkańców, które wymagają inwestycji i remontów w setkach miejsc tego miasta. Sytuację za kolejne 25 lat rządów Kostuchy łatwo sobie wyobrazić. Ludność Katowic spadnie poniżej 200 tysięcy. Ogromne tempo wyludniania centrum jeszcze wzrośnie i wyjedzie z niego większość ludności, ustępując miejsce menelom.To centrum już jest przecięte autostradami i przylegające do 4 węzłów autostrad, zaśmiecone blaszanymi galeriami , hipermarketami, biurowcami i parkingami na dziesiątki tysięcy obcych aut. To centrum to już jest coś w rodzaju Miejsca Obsługi Podróżnych, połączonego przydrożnym bazarem i zarzyganą knajpą. Takie Katowice mogą konkurować z Koluszkami, Strykowem, Sośnicą, czy Tuszynem , gdzie pijane menele wymuszały haracze na parkingach. Do tego dochodzi rozdupcenie jedynego sensownego w centrum węzła komunikacji publicznej jaki był na placu Szewczyka pod dworcem, debilne usytuowanie przystanków autobusowych (ostatni przykład nowy przystanek na Sokolskiej, przy Grażyńskiego). To są i będą "Katowice dla odmiany" . Całkiem odmienne od normalnych centrów administracji lokalnej. Każde duże europejskie miasto ma obwodnicę autostradową, przy której zlokalizowane są zespoły galerii handlowych. I tam są realizowane centra przesiadkowe z wielkimi parkingami, do których z miasta doprowadzone są linie tramwajowe , autobusowe, a w większym miastach metro. W środku miasta takim centrum przesiadkowym jest główny dworzec, a większych miastach ewentualnie inne dworce. W normalnych europejskich miastach (odwrotnie niż w Katowicach) wszystko jest proporcjonalne i dla mieszkańców. Dlatego mieszkańcy żyją 5 do 10 lat dłużej.
@tomek_pb2 zachęcałbym cie to startu w kolejnych wyborach samorządowych. zostań prezydentem i uratuj to miasto ! ratuj nas !
już oceniałe(a)ś
0
0
@tomek_pb2 >>stalowy wiadukt kolejowy koło Rialta zastąpić żelbetowym , a pod wiaduktem aranżować jakieś ( chyba już dziesiąte planowane ) "centrum przesiadkowe", z wylotem nowego tunelu przejścia do dworca<< Serio taki pomysł strzelił komuś do żelbetonowego łba? A to dobre, od lat nie mogą sobie poradzić (i nawet nie próbują) z dzikim handelkiem pod tym wiaduktem i samochodami stojącymi wkoło na niedozwolonych miejscach. Niedasię. Ale z tym centrum przesiadkowym to może być, teraz doi się kasę unijną właśnie na takie projekty. Flagi unijnej już nikt ze strachu nie wywiesi, ale pecunia non olet...
już oceniałe(a)ś
0
0
@tomek_pb2 Akurat nowy przystanek na ul. Sokolskiej był bardzo potrzebny. Zauważ, że była nieproporcjonalna liczba przystanków w obydwu kierunkach - w stronę Centrum były przystanki na ul Morcinka (po obydwu stronach Sokolskiej i Przed ulicą Chorzowską. W przeciwnym kierunku nie było ani jednego przystanku, który odpowiadałby tamtym. Kiedy autobus przejechał wiadukt nad Chorzowską, zatrzymywał się dopiero na Katowickiej Oblatów lub na Korfantego pod GIG, czyli przejechał trzy przystanki odpowiadające analogicznej trasie w przeciwnym kierunku. Osoby, które robiły zakupy na pawilonach przy "niebieskich blokach" a mieszkały np. w okolicach ulic Okrzei, Broniewskiego, Wyszyńskiego i dalej musiały iść spory kawał drogi pieszo, lub iść może odrobinę krótszą trasą, za to kilkakrotnie czekać na zmianę świateł.
już oceniałe(a)ś
0
0
Widać że parking będzie tak samo przecudnej urody jak szalet miejski na rynku
już oceniałe(a)ś
0
0
A gdzie będzie skierowany ruch z tunelu pod GH i Św. Jana w kierunku Francuskiej ? Chyba nie na Wojewódzką ?
już oceniałe(a)ś
0
0
Co za koszmar
już oceniałe(a)ś
0
0
jak te piętrowe parkingi niby mają działać? będą zautomatyzowane czy co? ani słowa o tym
już oceniałe(a)ś
0
0