Będzie też małe centrum przesiadkowe przy ul. św. Jana
Całość musi być powiązana z planowanym węzłem przesiadkowym przy ul. św. Jana. Koncepcję jego budowy przygotowała pracownia Alignment.
Z koncepcji wynika, że zmiany w tym miejscu obejmują: przebudowę wiaduktu kolejowego przez PKP PLK, poszerzenie przekroju wiaduktu od strony zachodniej, zmianę przekroju poprzecznego wiaduktu wraz ze zmianą ilości i umiejscowienia podpór, wykonanie tunelu pod peronem 4 łączącego istniejący tunel z wiaduktem, wykonanie wspólnych peronów autobusowo-tramwajowych wzdłuż torowiska, wykonanie przejść dla pieszych pomiędzy peronami a chodnikami, uciąglenie ścieżki rowerowej na odcinku od ulicy Dworcowej do ulicy Wojewódzkiej
- Długość zintegrowanego peronu wynosi 44 m i pozwala na lokalizację zarówno peronu tramwajowego o wymaganej długości minimum 32m, jak i dwóch peronów autobusowych o długościach po 20m.
Szerokość peronów ma wynosić 4,95 m z uwzględnieniem podpór wiaduktu w postaci słupów o średnicy 70 cm oraz skrajni drogowej 50 cm. Szerokość peronu w świetle wynosi więc 3,75 m - czytamy w opisie koncepcji.
W dokumentacji przekazanej władzom Katowic napisano również, że nowa konstrukcja nawierzchni torowiska pozwala również na jazdę autobusów. - Szerokość torowiska wynosi 7,1 m i jest ograniczona poprzez krawężnik ze światłem 18 cm umieszczony w odległości 1,235 m od osi torowiska tramwajowego i zapewniający bezpieczne wsiadanie zarówno do tramwajów jak i autobusów. Układ torów torowiska tramwajowego pozostaje zgodny ze stanem obecnym - napisano.
Wszystkie komentarze