Na początku lat dziewięćdziesiątych ówczesne województwo katowickie zostało pozbawione komunikacji lotniczej. 28 października 1990 roku z Pyrzowic odleciał ostatni samolot pasażerski Polskich Linii Lotniczych LOT do Warszawy. Na lotnisku zostało tylko Wojsko Polskie. Aż do momentu, kiedy lotnisko przejęło Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, które działa tam od 30 lat. Pierwszym zadaniem GTL było przejęcie od Przedsiębiorstwa Państwowego 'Porty Lotnicze' obiektu i porozumienie się z wojskiem. Udało się. 6 maja 1994 roku GTL SA zaczęło oficjalnie zarządzać portem lotniczym w Pyrzowicach.
Na początku lotnisko składało się z niewielkiego terminalu pasażerskiego o powierzchni 550 m kw., który od południa graniczył z parkingiem dla 125 samochodów, a od północy z niewielką płytą postojową, na której jednocześnie mogły stać cztery samoloty wielkości Tu-134. W północno-wschodniej części lotniska znajdowała się, ciągle używana przez wojsko, druga płyta postojowa. Współużytkowana z armią droga startowa miała 2420 metrów długości.
Na zdjęciu infrastruktura terminalowa w 1996 roku, widoczny pierwszy moduł terminalu cargo.
Wszystkie komentarze