Za kilka dni Katowice otworzą dwa kolejne centra przesiadkowe. Kierowcy i pasażerowie będą mogli z nich korzystać w Zawodziu oraz Brynowie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

CP Brynów ma być punktem przesiadkowym dla osób zmotoryzowanych, jadących od strony Mikołowa. Jest tutaj ponad 400 miejsc parkingowych. Z kolei Zawodzie powstało z myślą o kierowcach, którzy do Katowic chcą dojechać od strony Mysłowic i Zagłębia.

Jednocześnie centra przesiadkowe budują również inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Budowy trwają już w Gliwicach i Dąbrowie Górniczej, prace wkrótce rozpoczną się w Zabrzu, kolejne centrum przesiadkowe zbudują też Tychy.

Centra przesiadkowe to szansa na poprawę komunikacji w regionie. Pytanie jednak, co zrobić, by centra przesiadkowe nie świeciły pustkami. Jak zachęcić mieszkańców do przesiadek? Od czego zależy powodzenie tych, często drogich, inwestycji? Co jest kluczem dla powodzenia takich projektów?

Będziemy o tym rozmawiać 10 grudnia, podczas internetowych warsztatów z mieszkańcami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Rozpoczniemy je o godz. 15.30. Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników spotkania prosimy o zapisy mailowe (przemyslaw.jedlecki@agora.pl).

O godz. 17.45 rozpoczniemy debatę online poświęconą centrom przesiadkowym. Naszymi gośćmi będą przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz Katowic, Tychów, Dąbrowy Górniczej i Gliwic.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Zachęcam Pana redaktora do przypomnienia tematu "metrolinii". Żeby centrum przesiadkowe spełniało swoją rolę zgodnie z definicją, powinny z niego odjeżdżać linie przyspieszone, dowożące pasażerów do ścisłego centrum miast możliwie najkrótsza i najszybszą trasą. Bez tego będzie to zwykły przystanek, może nieco większy gabarytowo niż inne.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Centra przesiadkowe czyli węzły w sieci, w której połączenia sieciowe (linie sieci) nie są ani szybkie i ani częste, są jedynie Wielkimi Obiektami Przedwyborczymi za unijne pieniądze .
    Klasycznym przykładem jest świecące pustkami tzw. Centrum Przesiadkowe w Ligocie, skąd pociągi odjeżdżają rzadziej i wolniej do Katowic niż w 1939. Tramwaj z/do Ligoty ? Odjechał.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    OJ TAM OJ TAM TE .........KILKANAŚCIE MILIONÓW Z PODATKÓW MIESZKAŃCÓW KATOWIC.......BO KRUPA TAK CHCIAŁ / A NIE KONSULTUJE TEGO I INNYCH WYDATKÓW Z MIESZKAŃCAMI - WSZAK TO SPEC ...OD.......za przeproszeniem............TRANSPORTU !!!!
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    W Gliwicach po to, by wyciąć 600 drze w ścisłym centrum miasta i wydać prawie 200mln na coś, czego nikt nie potrzebuje.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0