Trzykołowe rowery cargo uzupełniają ofertę systemu Tyskiego Roweru Miejskiego. Miasto postanowiło w ten sposób sprawdzić funkcjonalność rowerów bagażowych, które cieszą się coraz większą popularnością w Polsce.
Między przednimi kołami roweru cargo umieszczono skrzynię, w której można przewozić bagaże o łącznej wadze do 100 kilogramów. Dodatkowo wewnątrz zamontowane zostały składane ławeczki i pasy bezpieczeństwa, dzięki którym wygodnie można przewieźć nawet czworo dzieci.
Do Tychów trafiły dwa rowery cargo. Publiczny rower cargo to pomysł, który po raz pierwszy na świecie został wdrożony przez Nextbike Polska w Opolu w zeszłym roku. Od tego czasu rowery cargo pojawiły się w Radomiu, Stalowej Woli, Kaliszu i Łodzi.
Z rowerów cargo można korzystać na tych samych zasadach co z innych rowerów Tyskiego Roweru Miejskiego. Wypożyczenie i zwrot przebiegają podobnie, z tą różnicą, że ze względu na gabaryty rower cargo można przypiąć tylko do skrajnego słupka stacji wypożyczeń. Cennik wypożyczeń jest taki sam jak w przypadku standardowych rowerów: pierwszy kwadrans korzystania jest bezpłatny, pierwsza godzina kosztuje złotówkę, potem opłata rośnie z każdą kolejną godziną.
Aby skorzystać z systemu roweru miejskiego w Tychach wystarczy wejść na stronę www.tyskirower.pl, zarejestrować się i wpłacić 10 zł opłaty początkowej. Z tej puli potrącane są opłaty, pieniądze można odzyskać po wyrejestrowaniu się z systemu.
Rowery cargo mogą wypróbować nie tylko użytkownicy zarejestrowani w systemie Tyskiego Roweru Miejskiego, ale także użytkownicy katowickiego systemu City By Bike, Gliwickiego Roweru Miejskiego czy Pszczyńskiego Roweru Miejskiego, które współpracują między sobą. Łącznie w czterech systemach na Śląsku zarejestrowanych jest niemal 30 tys. osób.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze