W województwie śląskim przetarg dotyczy odcinka od węzła Rząsawa do granicy województwa łódzkiego. Będzie on budowany w formule „Projektuj i buduj”, a prace zakończą się do 2021 roku.
Jak podaje Dyrekcja, przyszły wykonawca ma wybudować autostradę o długości 16,9 km w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 1. Przekrój budowanej autostrady składać się będzie z 2 jezdni z nawierzchni betonowej, każda po 3 pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pasa awaryjnego o szerokości 3,00 m i pasa dzielącego o szerokości 5,00 m. W ciągu autostrady wybudowany również zostanie jeden węzeł autostradowy w Mykanowie oraz 16 obiektów inżynierskich, w tym 1 most, 4 wiadukty w ciągu autostrady, 4 wiadukty nad autostradą, 3 duże przejścia dla zwierząt nad autostradą, 4 przejazdy gospodarcze.
Obecnie na terenie województwa śląskiego przejezdne jest ponad 91 km autostrady, w trakcie budowy jest 57 km. Po wybudowania wszystkich odcinków śląska część A1 będzie miała długość około 165 km. Jednocześnie zapowiedziano przetarg na budowę brakujących odcinków A1 w województwie łódzkim.
Dokończenie budowy autostrady A1 jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Do 2021 roku autostrada ta będzie przejezdna na całej zakładanej długości – od Trójmiasta do granicy polsko-czeskiej w Gorzyczkach.
– Dzięki nowej trasie znacznie łatwiejszy będzie dostęp do trójmiejskich portów na Bałtyku nie tylko dla mieszkańców Polski, ale także dla przedsiębiorców z Czech, Słowacji czy Węgier, co znacznie podnosi konkurencyjność polskich portów i wpływa na relacje gospodarcze z naszymi południowymi sąsiadami – podaje GDDKiA.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze