Nieść dobro można na różne sposoby. Nawet w lnianej torbie. Są o tym przekonani Miuosh i Olivier Janiak. Torba ze smokiem to nowy trend tego lata.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Lniane torby, na Śląsku zwane taszami, są modowym hitem już od kilku sezonów. Ekologiczne, o prostym fasonie, pasują do każdej swobodnej stylizacji. Nadają się i na podręczne drobiazgi, i na zakupy, i na plażę. Najmodniejszy motyw tego lata? Cieszylibyśmy się, gdyby stał się nim zabawny smok z balonikiem z hasłem: „Niosę dobro”.

Dlaczego akurat z taką taszą na ramieniu warto pokazać się na ulicy czy na plaży? Bo każdy, kto ją nosi, udowadnia, że ma wielkie serce.

Budowanie poczucia własnej wartości

Dochód ze sprzedaży toreb wesprze działalność Domu Aniołów Stróżów, stowarzyszenia, które w Katowicach i Chorzowie prowadzi placówki dla dzieci i młodzieży z trudnych środowisk.

– Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na codzienną pomoc, edukację i opiekę nad dziećmi w naszych świetlicach i klubach oraz na program Akademia Rozwoju Talentów. W jego ramach dofinansowujemy dzieciom udział w zajęciach takich jak akrobatyka, piłka nożna czy dżudo. Dajemy im w ten sposób szansę na rozwój pasji i odkrycie swojego potencjału oraz na zdobycie pozytywnych doświadczeń, budujących u dzieci poczucie własnej wartości, tak bardzo im potrzebne – mówi Monika Bajka, prezeska stowarzyszenia.

Gdzie można kupić torbę „Niosę dobro”? W kiosku, razem z katowickim i bielskim wydaniem „Gazety Wyborczej”, które ukaże się 1 czerwca. – Wspólnie z redakcją już nieraz organizowaliśmy rozmaite akcje i uznaliśmy, że z okazji Dnia Dziecka po raz kolejny warto zwrócić uwagę czytelników na to, że wokół są dzieci potrzebujące pomocy – mówi Bajka.

Założone przez nią stowarzyszenie już od ponad 20 lat otacza opieką dzieci z trudnych środowisk, wyciąga je z podwórek i bram, a potem pokazuje, że można żyć ciekawie i pięknie. Prowadzi dla nich świetlice, kluby osiedlowe, wysyła w miasto pedagogów ulicy. Ma również Poradnię Rodzinną, w której pomaga mamom i ojcom odbudowywać relacje z dziećmi.

Torba to także kolorowanka

Dlaczego do gazety dołączamy właśnie torbę? Bo praktyczna tasza, która jest zarazem kolorowanką, może być miłym prezentem od rodziców dla ich własnego dziecka. Wesołego smoka zdobiącego torbę dziecko może pomalować mazakami, najlepiej takimi niespieralnymi, do tkanin, albo zwykłymi – wówczas po każdym praniu smokowi będzie można nadać nowe barwy.

Akcja bardzo spodobała się gwiazdom, które od lat są przyjaciółmi Domu Aniołów Stróżów. – To cudowne stowarzyszenie. Wiem, jak ono działa, bo od wielu lat mu pomagam. Teraz także w ten sposób, że zachęcam do zakupu torby. Z okazji Dnia Dziecka warto pomyśleć nie tylko o swoich dzieciach, ale także o podopiecznych Aniołów – mówi Olivier Janiak, dziennikarz i prezenter telewizyjny, który nagrał dla nas filmik reklamujący torbę.

Sam Janiak w zeszłym miesiącu przyjechał do Katowic specjalnie po to, by wziąć udział w innej akcji na rzecz Aniołów, pozując do charytatywnego kalendarza „Pasja, prestiż, potencjał. Katowice. Miasto ludzi wolnych”, który będzie kontynuacją jego poprzedniego projektu „Dżentelmeni”. Wcześniej pomagał stowarzyszeniu na inne sposoby.

Do zakupu „Gazety Wyborczej” z torbą zachęca również raper Miuosh, także od lat zaangażowany w pomoc Aniołom, m.in. w ich akcję „Uskrzydlamy”. – To jedna z najgodniejszych instytucji na Śląsku. Monika z ekipą wyciąga rękę do najmłodszych potrzebujących, których jest najwięcej. To wielka rzecz, trzeba być obok i pomagać – mówi Miuosh.

Do zakupu torby namawia także popularny aktor Rafał Cieszyński.

Pamiętajmy o dzieciach. Nie tylko własnych

Produkcję 3 tys. toreb sfinansował Urząd Miejski w Chorzowie. – Warto pamiętać nie tylko o swoich dzieciach, ale także o dzieciach, które są podopiecznymi Domu Aniołów Stróżów. To organizacja, która działa również w naszym mieście i ma pod opieką ubogie dzieci z tzw. Biadacza, które pomocy bardzo potrzebują. To szczytny cel i warto coś dać od siebie, aby te dzieci były szczęśliwe, zadowolone i uśmiechnięte – mówi Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa.

1 czerwca dajemy czytelnikom wybór: mogą kupić „Gazetę Wyborczą” w normalnej cenie, bez torby, albo z torbą za 9,9 zł. Liczymy, że jak najwięcej osób zdecyduje się na tę drugą opcję. Cały dochód ze sprzedaży gazet z torbą zostanie przekazany Domowi Aniołów Stróżów.

Partnerami akcji są „Gazeta Wyborcza”, Urząd Miejski w Chorzowie oraz Stowarzyszenie Dom Aniołów Stróżów.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem