Rozmowa z Anną Horą-Lis

Magdalena Warchala: – Co daje dzieciom z Ugandy albo Syrii wirtualny udział w lekcji polskiego w gliwickiej szkole? Przecież nie znają nawet podstaw naszego języka. Czy wiedza z innych dziedzin nie przydałaby im się bardziej?

Anna Hora-Lis: – Język polski to coś więcej niż nauka gramatyki czy ortografii. Najważniejsze są dyskusje na tematy ogólnoludzkie, jak tolerancja, humanitaryzm, kultura. Dla uczestników projektu „Face to face with the world” udział w lekcjach online z polskimi uczniami to możliwość właśnie takiej dyskusji, konfrontacji swoich przekonań ze zdaniem rówieśników z innego kręgu kulturowego, okno na świat.

Pozostało 93% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej