Po raz kolejny dokładnie przepytaliśmy mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii o ich codzienne podróże. Wiemy, jak jeździmy, gdzie i dlaczego.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wiemy też, co może zmienić nasze przyzwyczajenia i jakie znaczenie ma bezpłatna komunikacja miejska dla uczniów. O wynikach badań i sposobach na poprawę jakości mobilności w Metropolii rozmawiamy z ekspertami.

Naszymi gośćmi są: Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca, Bogusław Molecki, zastępca dyrektora ds. rozwoju nauki Instytutu Rozwoju Terytorialnego we Wrocławiu, Marcin Domański, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu w GZM, oraz Paweł Jaworski, urbanista.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Cieszę się, że powstał GZM. Wreszcie do głosu doszli specjaliści, którzy na dodatek mają chęci i energię. Szkoda, że wiele gmin, wbrew optymizmowi przewodniczącego Karolczaka, nadal zachowuje się jak kula u nogi. Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza idą naprzód. A Będzin czy Czeladź jak były reliktem lat 70., tak są nadal.
    @Maciej_Bn
    wykreśl Katowice z tego pierwszego zestawu miast.
    Połącz z Będziniem.
    Czeladz ułomna, od zawsze , bo bez drogi żelaznej.
    Sołtys Katowic, niejaki Krupa , razem z poprzednikiem , przekształcili Katowice w Miasto dla Aut , nie dla ludzi , na ich zgubę .
    już oceniałe(a)ś
    2
    0