Gliwice przymierzają się do przebudowy ul. Zwycięstwa. Zawężona mają być też ulice Dworcowa i Wrocławska, mniej samochodów będzie też na starówce. Rozmawiamy o tym z mieszkańcami i ekspertami.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jakie zmiany zdaniem władz i mieszkańców Gliwic są konieczne, jeśli chodzi o ruch w mieście? Czego należy unikać? A może wszystko powinno zostać tak, jak jest obecnie? Czy powinna tu być strefa bezemisyjnego transportu? Jaka ma być ul. Zwycięstwa, która kiedyś była salonem Gliwic?

O tym rozmawiamy dziś z mieszkańcami i ekspertami. Naszymi gośćmi są: Mariusz Śpiewok, wiceprezydent Gliwic, Blanka Romanowska, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Środowiska w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Maciej Franta, architekt, oraz Beata Konieczniak, zastępca dyrektora Biura Architekta Miasta w Łodzi, i Małgorzata Loeffler z Zarządu Inwestycji Miejskich w tym mieście.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Na razie na Zwycięstwa nie ma już niemal normalnych sklepów - ceny czynszów, a przede wszystkim energii zabijają je. No i tramwaj, tramwaj to jest to czego temu miastu brakuje.