Politechnika Śląska, która przy ul. Krasińskiego w Katowicach ma swój Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej, już dwa lata temu zaproponowała zmiany w tym miejscu.
Uczelnia, żeby pokazać możliwości, zaprezentowała wtedy wstępne, bardzo robocze koncepcje dla tej przestrzeni. Przygotowali je ówcześni studenci Wydziału Architektury. Ich zadaniem było zaprojektowanie tutaj przyjaznej studentom i mieszkańcom enklawy.
– Dyskusja związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – mówił prof. Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej.
29 marca spotkamy się na ul. Krasińskiego 8 (gmach Politechniki Śląskiej), by porozmawiać z mieszkańcami o tym, jaki fragment ulicy należy zamknąć dla ruchu samochodowego, wybierzemy się też na spacer badawczy, a potem poszukamy pomysłów i propozycji urządzenia odmienionej przestrzeni w zieleń i miejskie meble.
O godz. 18.30 odbędzie się dyskusja. Naszymi gośćmi będą prof. Bogusław Łazarz, prorektor Politechniki Śląskiej, Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic, oraz Ryszard Jurkowski, architekt, który jest autorem przebudowy ul. Mariackiej oraz Dworcowej w Katowicach. W rozmowie weźmie również udział dr Klaudiusz Fross, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, oraz dr Elżbieta Błeszyńska, wykładowczyni na tym samym wydziale.
Wcześniej, o godz. 16, odbędą się warsztaty. Niestety, nie mamy już na nie wolnych miejsc. Na otwartą debatę wstęp wolny i serdecznie na nią zapraszamy. Debata będzie też transmitowana na stronie katowice.wyborcza.pl oraz fanpage'u "Gazety Wyborczej" w Katowicach w portalu Facebook.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze
Władza sobie zaparkuje na parkingu w środku a plebs z buta z Belga
Szanowny "Obserwatorze..." problemy z matematyką na poziomie szkoły podstawowej ? Parking koło Belga jest już zwykle pełny, więc te auta, które zapychają ulicę Krasińskiego będą musiały parkować gdzie indziej... tylko gdzie ? Miasto ogranicza możliwości parkowania, nie dając NIC w zamian ! Możemy mieć piękne strefy piesze, ale z tego powodu aut nie ubędzie, gdzieś muszą parkować, a tu wychodzi wielka nieudolność władz miasta !
Katowice - miasto projektów i wizualizacji.
P.S. Ile płaci miasto Katowice za kampanię w Wyborczej?
ps. antyszczepionkowcy też się zaczęli od garstki krzykaczy w internecie. Nie dajmy się zwariować, antysamochodowcy to nie jest 90% pracujący ludzi, robiących zakupy, odwożących dzieci do szkoły, rodziców starszych do lekarzy itp. Ludzie ogarnijcie się, bo są tematy o wiele wazniejsze. Covid i wojna na Ukrainie chyba jasno pokazały, że ze 1) nie ma czegoś takiego jak samochody - są ludzie w samochodach i ich problemy, sprawy do załatwienia itp. 2) transport publiczny jest dobry... jako alternatywa i wybór, do którego można i należy zachęcać, ale nie wygra nigdy z indywidualnym i bezpiecznym środkiem transportu jakim jest samochód.