Nawet 80 proc. przestrzeni publicznych miast zajmują ulice. Dlatego powinny być dobrze zaprojektowane i służyć wszystkim mieszkańcom.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Politechnika Śląska, która przy ul. Krasińskiego w Katowicach ma swój Wydział Transportu i Inżynierii Lotniczej, już dwa lata temu zaproponowała zmiany w tym miejscu.

Uczelnia, żeby pokazać możliwości, zaprezentowała wtedy wstępne, bardzo robocze koncepcje dla tej przestrzeni. Przygotowali je ówcześni studenci Wydziału Architektury. Ich zadaniem było zaprojektowanie tutaj przyjaznej studentom i mieszkańcom enklawy.

– Dyskusja związana z planami stworzenia strefy zamkniętej dla ruchu samochodowego, na terenie której będą mogli spędzać czas nie tylko studenci, ale także goście wydziałów i mieszkańcy miasta, jest bardzo ważnym wydarzeniem dla całej społeczności akademickiej Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej oraz Wydziału Inżynierii Materiałowej – mówił prof. Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej.

Miasta Idei z Politechniką Śląską o ulicy Krasińskiego w Katowicach

29 marca spotkamy się na ul. Krasińskiego 8 (gmach Politechniki Śląskiej), by porozmawiać z mieszkańcami o tym, jaki fragment ulicy należy zamknąć dla ruchu samochodowego, wybierzemy się też na spacer badawczy, a potem poszukamy pomysłów i propozycji urządzenia odmienionej przestrzeni w zieleń i miejskie meble.

O godz. 18.30 odbędzie się dyskusja. Naszymi gośćmi będą prof. Bogusław Łazarz, prorektor Politechniki Śląskiej, Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic, oraz Ryszard Jurkowski, architekt,  który jest autorem przebudowy ul. Mariackiej oraz Dworcowej w Katowicach. W rozmowie weźmie również udział dr Klaudiusz Fross, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, oraz dr Elżbieta Błeszyńska, wykładowczyni na tym samym wydziale.

Wcześniej, o godz. 16, odbędą się warsztaty. Niestety, nie mamy już na nie wolnych miejsc. Na otwartą debatę wstęp wolny i serdecznie na nią zapraszamy. Debata będzie też  transmitowana na stronie katowice.wyborcza.pl oraz fanpage'u "Gazety Wyborczej" w Katowicach w portalu Facebook.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Czy deptak będzie obsługiwał możliwość parkowania na wewnętrznym parkingu Politechniki Śląskiej? Obecnie wjeżdżają tam samochody:) politechnika wcale nie walczy z samochodoza
Władza sobie zaparkuje na parkingu w środku a plebs z buta z Belga
@Obserwator_z_ramienia_ONZ
Szanowny "Obserwatorze..." problemy z matematyką na poziomie szkoły podstawowej ? Parking koło Belga jest już zwykle pełny, więc te auta, które zapychają ulicę Krasińskiego będą musiały parkować gdzie indziej... tylko gdzie ? Miasto ogranicza możliwości parkowania, nie dając NIC w zamian ! Możemy mieć piękne strefy piesze, ale z tego powodu aut nie ubędzie, gdzieś muszą parkować, a tu wychodzi wielka nieudolność władz miasta !
już oceniałe(a)ś
2
0
Zaproszeni gości to ten sam skład który zaprojektował i wdrożył koncepcję przebudowy Mariackiej i Dworcowej. Jak dziś wygląda realizacja koncepcji każdy może się przekonać - spękane płyty, autobusy i samochody parkujące na deptaku.
Katowice - miasto projektów i wizualizacji.
P.S. Ile płaci miasto Katowice za kampanię w Wyborczej?
już oceniałe(a)ś
2
0
"samochodowym ściekiem"? To jest język merytorycznej rozmowy? Apel do red. naczelnego Kortko - proszę zakazać Jedleckiemu tematyki samochodowej. To jest już nudne, a dla ludzi pracujących wcale nie śmieszne
@marekrnr22
ps. antyszczepionkowcy też się zaczęli od garstki krzykaczy w internecie. Nie dajmy się zwariować, antysamochodowcy to nie jest 90% pracujący ludzi, robiących zakupy, odwożących dzieci do szkoły, rodziców starszych do lekarzy itp. Ludzie ogarnijcie się, bo są tematy o wiele wazniejsze. Covid i wojna na Ukrainie chyba jasno pokazały, że ze 1) nie ma czegoś takiego jak samochody - są ludzie w samochodach i ich problemy, sprawy do załatwienia itp. 2) transport publiczny jest dobry... jako alternatywa i wybór, do którego można i należy zachęcać, ale nie wygra nigdy z indywidualnym i bezpiecznym środkiem transportu jakim jest samochód.
już oceniałe(a)ś
2
1