Katowice sprawdziły już, jak kierowcy parkują w centrum, uruchomiły SPP w rejonie ul. Ceglanej i ustawiły większą liczbę parkomatów, więc przyszedł czas na zmianę uchwały parkingowej.
Zanim dokument w tej sprawie trafi do radnych, poświęcimy mu Miasta Idei. To najlepszy moment, by wziąć udział w tworzeniu nowych zasad parkowania.
Ile powinno kosztować parkowanie w Katowicach?
Dlatego już dziś zapraszamy na warsztaty w ramach Miast Idei. Zorganizujemy je za pośrednictwem internetu 13 stycznia o godz. 15.30. Konieczne są jednak zapisy, by przesłać zainteresowanym link do spotkania. Dlatego chętnych prosimy o maila na adres: przemyslaw.jedlecki@agora.pl.
Podczas warsztatów będziemy rozmawiać o proponowanych stawkach za postój w centrum Katowic, karach dla kierowców, którzy próbują parkować za darmo i w miejscach zabronionych, oraz o dalszych oczekiwaniach mieszkańców dotyczących parkowania w Śródmieściu.
Bezpośrednio po warsztatach o godz. 17.15 odbędzie się transmitowana na naszej stronie internetowej debata na ten sam temat. Naszymi gośćmi będą: Marcin Krupa, prezydent Katowic, Bartosz Pudo, przewodniczący rady dzielnicy Śródmieście, dr Michał Beim, ekspert Instytutu Sobieskiego oraz Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM w Poznaniu.
Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej
Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.
Dodam, że likwidacja miejsc parkingowych, podwyższanie opłat za parkowanie idą w parze ze zmianami dotyczącymi rozwiązań w zagospodarowaniu miasta, w transporcie publicznym, w relacjach społecznych itp. - oczywiście jeśli chodzi o Europę. Dlatego teza lokująca nas wśród ludów pierwotnych jest bardzo zachowawcza:)
Katowice liczą ok. 300 tys. mieszkańców i mają blisko 30 tys. miejsc parkingowych z czego niespełna 12 tys. zarządza Miasto, ale to ciągle "za mało". Paryż, to ponad 2 mln mieszkańców, a liczba miejsc parkingowych jak wyżej. Taka ciekawostka.
Bo wszyscy parkują na ulicy. Kto był w Paryżu ten widział.
Katowice, do których codziennie przyjeżdża bardzo dużo ludzi, powinny tworzyć duże tanie parkingi na obrzeżach miasta połączone z centrum szybką i sprawną komunikacją. Wtedy można prowadzić politykę wyprowadzania samochodów z centrum ustalając opłatę za parkowanie odwrotnie proporcjonalną. To znaczy, im droższe parkowanie w centrum, tym tańsze parkowanie na obrzeżach.
Bo Katowice (czy raczej tutejsza władza) to stan umysłu. W zeszłym roku wprowadzili możliwość płacenia kartą w parkomatach... To jeszcze zejdzie z 5 lat aż wpadną na to, że można naliczać stawki za minuty