Zachodnia Brama Metropolii Silesia, miejski szynobus, jeszcze większy i nowszy system zarządzania ruchem oraz dwie obwodnice - to przykłady inwestycji Gliwic w komunikację w mieście. Jak ona powinna wyglądać w przyszłości?
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

O tym porozmawiamy podczas spotkania z cyklu „Miasta Idei”. Projekt „Miasta Idei” to próba wypracowania najlepszych pomysłów i dobrych praktyk dla śląskich miast.

Dziesiąte spotkanie z cyklu „MI” odbędzie się w Gliwicach 6 lutego w auli B Centrum Edukacyjno-Kongresowego Politechniki Śląskiej (ul. Konarskiego 18 b).

Będziemy rozmawiać m.in. o DTŚ, komunikacji autobusowej i pomyśle kolei metropolitalnej. Do udziału w rozmowie zaprosiliśmy prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza, sekretarza Gliwic Andrzeja Karasińskiego, Andrzeja Bauera, prezesa DTŚ S.A., Agatę Twardoch, architektkę i wykładowczynię Politechniki Śląskiej, oraz prof. Stanisława Krawca z Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej. W rozmowie weźmie udział również Grzegorz Dydkowski, zastępca dyrektora ds. rozwoju w KZK GOP. Debata rozpocznie się o godz. 13. Udział jest bezpłatny.

Podczas konferencji przedstawimy wnioski z warsztatów z mieszkańcami, które rozpoczną się trzy godziny wcześniej. Ile tras autobusów? Czy warto rozważyć zamykanie dla ruchu niektórych odcinków w centrum miasta bądź jego ograniczenie? Czy jedno duże centrum przesiadkowe w śródmieściu wystarczy? Podczas warsztatów stworzymy także listę życzeń mieszkańców dotyczących dalszych inwestycji w komunikację w mieście.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Czy pomysł połączenia ulic Na Piasku i Tarnogórskiej tunelem pod torami jest nadal aktualny? Patrząc na te wizualizacje, to chyba jednak nie...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Jak dobrze rozumiem oglądając obrazki, to przyjeżdżając do Gliwic autobusem dalekobieżnym lub pociągiem będę musiał przejść kilkaset metrów (z bagażem), żeby potem dostać się do domu, powiedzmy że na Sikorniku, komunikacją miejską. Wspaniale.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    konsultacje z mieszkańcami o 10? w poniedziałek? Dlaczego wszystkie "debaty", "spotkania" konsultacyjne odbywają sie w godzinach porannych? szczegolnie te które dotyczą komunikacji i KZKGOP - przecierz ludzie którzy z niej korzystają i mogli by powiedzieć dokladnie co z komunikacją jest niewpożadku zazwyczaj są w pracy. Ale to chyba taki cel żeby było jak najmniej osób bo taki dyrektor z KZKGOP musiałby odpowiadać na niewygodne pytania.
    @1q2w3e4r5t6y7u8i9o0 bo to jest zabawa w pozorowaną obywatelskość dla urzędników, społeczników na etacie, emerytów i bezrobotnych. a najśmieszniejsze, że większość zaproszonych uczestników debat o zbiorkomie na co dzień porusza się samochodami. każda relacja fotograficzna "Miasta Idei" powinna się kończyć wymownym obrazkiem, jak po debacie zaproszeni znamienici goście odjeżdżają prywatnymi samochodami.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    "miejski szynobus, jeszcze większy i nowszy system zarządzania ruchem oraz dwie obwodnice - to przykłady inwestycji Gliwic" Nie, to przykłady obietnic i wizualizacji. O ile obwodnice kiedyś powstaną, do tego pewnie nowy system generowania korków (bo do tego pewnie sprowadzi się "zarządzanie ruchem"), to miejski szynobus IMHO jest tylko ściemą, która pojawia się w zapowiedziach od czasu kasacji tramwajów w Gliwicach.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0