Chodzi o planowaną linię z pętli w Brynowie do ul. Bażantów w Kostuchnie. Szczegółowy projekt powinien być gotowy w czwartym kwartale 2019 r., a budowę zaplanowano na lata 2020–2021. Całość ma kosztować około 100 mln zł.

Budowa linii już budzi emocje. Pisaliśmy niedawno, że Urząd Miasta w Katowicach początkowo proponował poprowadzenie linii z ul. Radockiego do ul. Bażantów niedaleko kościoła. Ostatecznie linia ma zostać przesunięta blisko jednego budynku przy ul. Bażantów 22. Mieszkańcy już protestują.

Trójkąt nawrotny zamiast pętli nawrotnej

To nie jedyna kontrowersyjna zmiana. Kolejna dotyczy pętli, która miała powstać na końcu nowej linii. Zamiast niej może się tam pojawić tzw. trójkąt nawrotny. W regionie taką konstrukcję można spotkać na sosnowieckiej Środuli przy ul. Okrzei. Żeby zmienić kierunek motorniczy musi wjechać tyłem na ślepy tor i dopiero później może ruszyć przodem w przeciwną stronę.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej